v2.5.2
Giriş yap

Javascript Canvas mobil çizim yapma

parzemisis
580 defa görüntülendi

Merhaba ben şuanda bir çizim uygulaması üzerine çalışıyorum aslında uygulamanın pc versiyonunu tamamladım. Ama mobilde çizim bölümü çalışmıyor.
Bu sorunu nasıl çöze bilirim?

İşte örnek kodlar


  <style>
    canvas {
        background-image: url('system-img/humen-body.png');
        border: 2px solid;
        margin-top: 5px;
    }
    .color{
        width: 280px;
    }
    .color div{
        width: 15px;
        padding: 10px;
        height: 15px;
        float: left;
    }
    .draw-body{
        width: 400px;
        margin-left: auto;
        margin-right: auto;
    }
    .draw-button input {
        width: 100px;
        margin-left: 62px;
        height: 36px;
        cursor: pointer;
        margin-top: -22px;
    }
    .save-button {
        width: 150px;
        margin-left: auto;
        margin-right: auto;
    }
    .save-button input {
        width: 150px;
        height: 50px;
        font-size: 20px;
        margin-top: 10px;
    }
    .form-body {
        width: 380px;
        margin-left: auto;
        margin-right: auto;
        font-size: 20px;
        padding: 10px;
    }
    .form-body textarea{
        width: 100%;
        height: 200px;
        margin-top: 10px;
    }
    .form-body select {
        margin-top: 10px;
        height: 20px;
        width: 100%;
    }
</style>
<script type="text/javascript">
    var canvas, ctx, flag = false,
        prevX = 0,
        currX = 0,
        prevY = 0,
        currY = 0,
        dot_flag = false;

    var x = "black",
        y = 2;

    function init() {
        canvas = document.getElementById('can');
        ctx = canvas.getContext("2d");
        w = canvas.width;
        h = canvas.height;

        canvas.addEventListener("mousemove", function (e) {
            findxy('move', e)
        }, false);
        canvas.addEventListener("mousedown", function (e) {
            findxy('down', e)
        }, false);
        canvas.addEventListener("mouseup", function (e) {
            findxy('up', e)
        }, false);
        canvas.addEventListener("mouseout", function (e) {
            findxy('out', e)
        }, false);
    }

    function color(obj) {
        switch (obj.id) {
            case "green":
                x = "green";
                break;
            case "blue":
                x = "blue";
                break;
            case "red":
                x = "red";
                break;
            case "yellow":
                x = "yellow";
                break;
            case "orange":
                x = "orange";
                break;
            case "black":
                x = "black";
                break;
            case "white":
                x = "white";
                break;
        }
        if (x == "white") y = 14;
        else y = 2;

    }

    function draw() {
        ctx.beginPath();
        ctx.moveTo(prevX, prevY);
        ctx.lineTo(currX, currY);
        ctx.strokeStyle = x;
        ctx.lineWidth = y;
        ctx.stroke();
        ctx.closePath();
        var dataURL = canvas.toDataURL();
        var imgdate = document.getElementById("img-data");
        imgdate.value = dataURL;

    }

    function erase() {
        var m = confirm("Çizimi silmek istediğine emin misin?");
        if (m) {
            ctx.clearRect(0, 0, w, h);
        }
    }

    function findxy(res, e) {
        if (res == 'down') {
            prevX = currX;
            prevY = currY;
            currX = e.clientX - canvas.offsetLeft;
            currY = e.clientY - canvas.offsetTop;

            flag = true;
            dot_flag = true;
            if (dot_flag) {
                ctx.beginPath();
                ctx.fillStyle = x;
                ctx.fillRect(currX, currY, 2, 2);
                ctx.closePath();
                dot_flag = false;
            }
        }
        if (res == 'up' || res == "out") {
            flag = false;
        }
        if (res == 'move') {
            if (flag) {
                prevX = currX;
                prevY = currY;
                currX = e.clientX - canvas.offsetLeft;
                currY = e.clientY - canvas.offsetTop;
                draw();
            }
        }
    }
</script>
<link rel="stylesheet" href="css/cssGeneral.css">
<body onload="init()">
<div class="body1">
    <div class="post1">
        <div id="randevu"></div>
        <div id="post">
            <div class="draw-body">
                <div class="color">
                    <div style="background:green;" id="green" onclick="color(this)"></div>
                    <div style="background:blue;" id="blue" onclick="color(this)"></div>
                    <div style="background:red;" id="red" onclick="color(this)"></div>
                    <div style="background:yellow;" id="yellow" onclick="color(this)"></div>
                    <div style="background:orange;" id="orange" onclick="color(this)"></div>
                    <div style="background:black;" id="black" onclick="color(this)"></div>
                    <div style="margin-left: 10px; background: white; border: 2px solid; height:12px; width: 12px;" id="white" onclick="color(this)">
                        <div class="draw-button">
                            <input type="button" value="Temizle" id="clr" size="23" onclick="erase()">
                        </div>
                    </div>
                </div>
                <canvas id="can" width="400" height="400"></canvas>
                
            </div>
        </div>
    </div>
    <div class="control">
        <br><br><br>
    </div>
</div>
</body>

Cevap yaz
Cevaplar (0)
Henüz kimse cevap yazmadı. İlk cevap yazan sen ol!