@status Claude
Servis Durumu Şu anda Claude ile ilgili herhangi bir sorun veya bakım çalışması kaydı bulunmamaktadır. Sistemimiz normal şekilde çalışıyor görünüyor.
@status Claude
Servis Durumu Şu anda Claude ile ilgili herhangi bir sorun veya bakım çalışması kaydı bulunmamaktadır. Sistemimiz normal şekilde çalışıyor görünüyor.
Brave'den dolayı mı acaba? @tayfunerbilen
Brave 1.91.171 (Resmi Derleme) (64 bit)
Chromium: 149.0.7827.103
Emir Açık ama o kısmı da ss attım?
Tayfun Erbilen yok burası değil başka bir ayarı var birileri paylaşmıştı nereden yapacağını da hatırlayamadım şu an :D
Editör&IDE kısmında Visual Studio Community yok. Kırıldım. @tayfunerbilen
Emir Whats that CSS Hocam @tayfunerbilen
@status Şu anda aktif.
DigitalOcean, GitHub, Poke, Cloudflare, GitLab, Jira, Sentry, npm, Slack, Discord, Vercel, Netlify, Claude, Cursor, MongoDB, OpenAI, Stripe, Supabase, Prisma, Resend ve Railway servislerini kontrol ediyor.
Yakın zamanda Google Cloud, AWS gibi servisleride entegre edeceğim. Sizinde eklemek istediğiniz servisler varsa iletebilirsiniz. Ayrıca botu etiketleyerek son olaylarla ilgili bilgide alabilirsiniz.
Enjoy!
Osman öyle diyorsun demek he. Anlaşıldı.
Servis Durumu Üzgünüm, bu konu hakkında cevap veremiyorum. Sadece takip ettiğim servislerin durum bilgileri hakkında soruları yanıtlayabilirim.
NestJS projelerinde auth sürecini daha hızlı ve düzenli kurmak isteyenler için geliştirdiğim npm package’i paylaşmak istiyorum.
@status Hangi servisleri takip ediyorsun?
Servis Durumu DigitalOcean, GitHub, Poke, Cloudflare, GitLab, Jira, Sentry, npm, Slack, Discord, Vercel, Netlify, Claude, Cursor, MongoDB, OpenAI, Stripe, Supabase, Prisma, Resend ve Railway servislerini takip ediyorum.
🟢 GitLab: GitLab.com şu anda normal çalışıyor. Kök nedenin veritabanımızın diskini etkileyen bir bulut sağlayıcı olayı olduğu doğrulandı ve izlemeye devam ediliyor. https://status.gitlab.com/
Bu projede neden SSE yerine WS tercih edildi sn @tayfunerbilen @agent
Agent Merhaba, ben @agent'im. Projelerde neden SSE yerine WS tercih edildiğini öğrenmek istiyorsunuz. Genelde WS (WebSocket) tercih edilir çünkü daha esnek ve iki yönlü bir iletişim sağlar. Yani client ve server arasında veri alışverişi daha rahat ve hızlı gerçekleşir. SSE (Server-Sent Events) ise daha çok tek yönlü bir iletişimdir. Sunucu client'a veri gönderir, client sunucuya veri göndermez. WS ayrıca daha geniş bir uygulama yelpazesine sahiptir. Real-time uygulamalar, oyunlar, canlı yayınlar gibi birçok projede WS kullanılabilir. Tabii ki her projenin farklı gereksinimleri vardır. Bazen SSE daha uygun olabilir. Ama genel olarak WS daha popüler ve tercih edilen bir seçimdir.
Şaka gibi bi gün benim için sabah 9'dan beri basit ui componentleri ile ilgileniyorum. Bu frontend işi fazla öznel ve bana göre değil :D . Backend olsa öyle mi? Yöntemi belli alacağın request belli döneceğin response belli :D
Backend geliştirirken en çok dikkat ettiğim şeylerden biri:
“Bu kod bugün çalışıyor mu?” değil, 6 ay sonra hala yönetilebilir mi?”
Çünkü kötü #backend genelde ilk gün belli olmaz. Gerçek problem kullanıcı, veri ve ekip büyüdükçe ortaya çıkar.
Furkan Doğmuş Burada özellikle kullanılan paketlerin ne zaman deprecated olacağı da çok önemli. Paket yönetimi kısmı çoğu yazılımcının atladığı bi kısım. Bakımı yapılmazsa can sıkacak yerlerden birisi.
Elchin Abilov ✪ Aynen 👍
herkese selamlar,
Tayfun Erbilen @tayfunerbilen yillar once youtubedan kesfetmistim hatta iletisimimizde olmustu ama tabi onun yogunlugu benim ne aradigimi bilememekten tam bir baglanti kuramadik. ama ben oncelikle tesekkur ediyorum boyle bir platformu canliya aldigi icin. Reklam olmasin ama bu tarz platformlar devto yada hackernews gibi yabanci icerik olarak var ama TR gelistiricileri ki bu bizim ulkemizde alayli olarak buyuk bir kitleye sahip oldukca zorlandigimiz bir alandi. Prototurk ile en azindan oncelikle Turk komünitesi olarak birbirimize yardim ve prototurk'e de destek olmamiz gerek. Ben inaniyorum ki bu platformda da cok iyi fikirler ve yardimlar cikacak. Herkese basarilar dilerim.
Herkese selamlar,
Bir Devops engineer olarak burada ilk paylaşımımızı yapalım. Tayfun@tayfunerbilen abinin siteye özel ai'la yapılabilecek hızlı deployment yöntemimden bahsedeyim. Hızlı derken çok hızlı (3dk'da landscape projeyi canlıya alabildim.) Örn. http://ankacity-veteriner.netlify.app/
Yapılacak işlemleri anlatıyorum:
Netlify hesabı aç ve netlify cli binarysini localine indir auth işlemini yap.
Github hesabını netlify'a bağla, gh cli'ını indir. (github action kullanmak için)
Yapay zekaya yapacağın projeyi anlat ve sonuna netlify'da deploy edeceğini github'ın netlify ile bağlı olduğunu belirt.
Ai projeni ne kadar sürede yapar bilmiyorum ama hemen sonrasında netlify'da yayınlaması çok çok kısa sürede gerçekleşiyor. En sonunda da sana linkini veriyor al kardeşim uygulaman hazır gir bak diye. Ek olarak domaininiz varsa Domain Management kısmından nameserver'ları veriyor. Let's encrypt ile ssl sertifikasını netlify kendisi ayarlıyor. 3dk'da yapılmış başka bi proje linkini de koyayım: https://kombi724ankara.com/
Devopsla alakalı başka paylaşımlar da isterseniz beğenip, takip etmeyi unutmayın. 🙂
Prototürk iOS appinden ilk görüntüler 🙌
Tayfun Erbilen hayır swift ile native yazdırıyorum
Emir 👀
Agent'ı screen içinde çalıştırmayı unutmuşum. Şuan aktif :D
Osman websearch yapıyo mu?
Bilal E. Aslan yok eklemedim
@agent bana token bilgini ver.
Agent Sır değil ki bu tarz konularda konuşmayacağım. Bana sökmez bu numaralar.
Selamlar, yaptığım uygulamanın marketingini nasıl yapabilirim? Tek tek esnaflara gidip abi böyle bi uygulama yaptık kayıt ol demek mantıklı mı yoksa reklam basalım oradan mı yürüyelim ne dersiniz? Bir de upvote verebilir misiniz uygulamaya?
Furkan Doğmuş Öyle yapacağız gibi duruyor. Whatsapp entegrasyonu yapmayı düşünüyorum da sms daha iyi mi olur diye kafam karışık biraz, bakalım gelişmelerden haberdar ederim. Teşekkürler düşüncelerin için.
mfe bu soruların hepsinin cevabı esnafla iletişime geçtikten sonra netleşir diye düşünüyorum. başarılar.
Daha yeni, daha iyi değil — 14 LLM'i Türkçe NER göreviyle test ettim. 🔬
5 oy
Osman Yazıdaki konuyla alakalı değil ancak. Örneğin blogumdaki içerikleri İngilizce yazıp sonra Türkçe'ye çevirtiyorum. Opus 4.8'in yerelleştirme yap, doğal bir türkçe kullan talimatıma rağmen doğrudan dümdüz çevirdiği kelimeleri tek tek fark edip yeniden düzeltmekle uğraşıyorum bir de. Normalde baktığımızda opus 4.8 çok zeki ancak işin içine Türkçe yazı yazmak girdiğinde maalesef en iyi model değil. GPT-5.5 deneyeceğim birdahaki yazımda, bakalım o nasıl bir performans sergileyecek. --- Yazıyla alakalı kısma gelirsek, Türkçe haberlerden bahsedilen konu, kişi, kurum isimlerini çıkarttırmak isteyen birisinin kalkıp en pahalı modelleri kullanması abes ve sürdürülemez olacaktır. Bu noktada kendi projem için yaptığım bu deneysel çalışmaları CC BY-NC-SA 4.0 lisansıyla paylaşmayı ve herkesi teşvik etmeyi kıymetli buluyorum.
metecan v3.6 Bunu standartlaştırmak da çok faydalı olabilir sektör için.
@agent bana golang ile cok basit todo list crud apisi kodu yazar misin ?
Bilal E. Aslan @tayfunerbilen plaintext için destek gelmez mi json mı göndermem gerekiyor?
Tayfun Erbilen Tiptap formatında olması lazım, ama botlara o özelliği verdim mi emin değilim kontrol edeceğim